Πώς η Χάνα Σμιτς «υπέγραψε» τη νίκη του Φερστάπεν στο Κατάρ

Η Χάνα Σμιτς, επικεφαλής στρατηγικής της Red Bull, εξήγησε πώς υπήρξε διχογνωμία στην ομάδα σχετικά με το αν έπρεπε να καλέσουν τον Μαξ Φερστάπεν για το πρώτο του πιτ-στοπ υπό το όχημα ασφαλείας στον 7ο γύρο του GP του Κατάρ - πριν επιμείνει εντέλει στην απόφασή της που έμελλε να χαρίσει στον Ολλανδό τη νίκη στο Λοσάιλ.

Η Red Bull και η McLaren είχαν ελάχιστα δευτερόλεπτα να αποφασίσουν, αν θα καλέσουν τους Μαξ Φερστάπεν και Όσκαρ Πιάστρι, Λάντο Νόρις αντίστοιχα για το πρώτο τους πιτ-στοπ στον 7ο γύρο του χθεσινού αγώνα του Λοσάιλ, ώστε να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους προσέφερε η είσοδος του οχήματος ασφαλείας εξαιτίας του ατυχήματος Χούλκενμπεργκ-Γκασλί.

Η McLaren πήρε την απόφαση να μην κάνει πιτ-στοπ με κανέναν εκ των δύο οδηγών της σε εκείνο το σημείο. Αυτή η απόφαση της στέρησε μια νίκη που προδιαγραφόταν εύκολη για τον Πιάστρι, καθώς και τη θέση του Λάντο Νόρις στο βάθρο.

Αντίθετα, η Red Bull πρόλαβε και κάλεσε τον Φερστάπεν για το πρώτο του πιτ-στοπ στον 7ο γύρο, ο Ολλανδός επέστρεψε -λόγω του αργού ρυθμού του οχήματος ασφαλείας- πίσω από τις δύο McLaren, και έκτοτε κέρδισε τον αγώνα διότι οι Πιάστρι-Νόρις έπρεπε πλέον να κάνουν υποχρεωτικά δύο πιτ-στοπς (όπως επέβαλλε η FIA, λόγω της έντονης καταπόνησης των ελαστικών σε αυτή την πίστα), ενώ ο Ολλανδός μόνο ένα.

Καθώς όλοι οι οδηγοί πλην των Πιάστρι-Νόρις και του Εστεμπάν Οκόν έκαναν στον 7ο γύρο το πρώτο τους πιτ-στοπ, ο Αντρέα Στέλλα και ο Ζακ Μπράουν της McLaren εκ των υστέρων παραδέχθηκαν πως ήταν λανθασμένη η απόφασή τους.

Όμως, και η Red Bull βρέθηκε ελάχιστα μακριά από το ίδιο στρατηγικό λάθος, όπως αποκάλυψε η επικεφαλής στρατηγικής της ομάδας, Χάνα Σμιτς: «Πριν τον αγώνα, γνωρίζαμε ότι ο 7ος γύρος ήταν το πρώτο παράθυρο για Όχημα Ασφαλείας ή Εικονικό Όχημα Ασφαλείας, και αυτό ήταν το πλάνο. Να μπούμε και με τα δύο μονοθέσια.

Το πλεονέκτημα του πιτ-στοπ υπό καθεστώς Οχήματος Ασφαλείας είναι τεράστιο, όταν -ούτως ή άλλως- πρέπει να κάνεις δύο στάσεις. Για εμάς ήταν αυτονόητο. Και, απ’ ό,τι φάνηκε, για τους περισσότερους στα πιτς το ίδιο», είπε η Σμιτς στο κανάλι Viaplay.

Και συνέχισε: «Όμως, στο γύρο πριν την είσοδο [του Φερστάπεν] ακούσαμε ότι ‘οι McLaren μένουν έξω’. Στον τοίχο των πιτς έλεγαν ‘είσαι σίγουρη; Θες όντως να μπούμε;’ κι εγώ έλεγα ‘Ναι, είμαι σίγουρη!’.

Ήμουν πεπεισμένη ότι ήταν το σωστό. Και όταν είδα όλους τους άλλους να μπαίνουν, είπα ‘εντάξει, είμαστε καλυμμένοι’. Ακόμη κι αν αυτό μας αφαιρούσε ευελιξία στη δεύτερη στάση, το κέρδος χρόνου ήταν τεράστιο», συμπλήρωσε η Σμιτς.

Όταν ρωτήθηκε για την επιλογή της McLaren, η Σμιτς είπε ότι αυτή μπορεί να είναι αποτέλεσμα της φιλοσοφίας δηλαδή της ισότιμης μεταχείρισης των οδηγών - που κάποιες φορές επιβραδύνει τις λήψεις των αποφάσεων.

«Ίσως. Είναι δύσκολη κατάσταση. Θέλουν ξεκάθαρα να είναι δίκαιοι με τους δύο. Κι εμείς βρεθήκαμε σε θέση να το εκμεταλλευτούμε. Είναι δύσκολο γι’ αυτούς.

Έχουν επίσης πολλή ταχύτητα σε σχέση με τα υπόλοιπα μονοθέσια. Ίσως πίστεψαν ότι θα χτίσουν πάλι διαφορά για το πιτ-στοπ ή φοβήθηκαν τα μεγάλα stints των 25 γύρων. Δεν είμαι μέσα στη McLaren, αλλά αυτό είναι πιθανό», κατέληξε η Χάνα Σμιτς.

Ροη ειδησεων
Κλεισιμο