Ο Όσκαρ Πιάστρι μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 4 του Μπακού στον πρώτο γύρο του φετινού GP του Αζερμπαϊτζάν -όπου πέρσι είχε κερδίσει μαεστρικά, αμυνόμενος στην ταχύτερη (τότε) Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ- και κατέληξε στη μπαριέρα της εξωτερικής.
Νωρίτερα, έκανε πολύ κακή εκκίνηση καθώς ξεκίνησε πρόωρα, σταμάτησε μόλις το αντιλήφθηκε και έτσι ενεργοποιήθηκε το anti-stall της μονάδας ισχύος της Mercedes στην πλάτη της McLaren του – με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος. Κι έπειτα ήρθε το ατύχημά του.
Τις προηγούμενες μέρες, ο Αυστραλός έμεινε 9ος στην εκκίνηση διότι προσέκρουσε στις μπαριέρες της στροφής 3 στο ξεκίνημα του Q3, ενώ και την Παρασκευή είχε επαφή με τον τοίχο στη στροφή 15.
Σύμφωνα με τον αναλυτή του βρετανικού Sky Sports και πρώην οδηγού της F1 Άντονι Ντέιβιντσον, ο Πιάστρι κατέληξε στη μπαριέρα της στροφής 4 διότι μπροστά του καθυστέρησε να φρενάρει και ανοίχτηκε αρκετά ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber, στη μάχη των τελευταίων θέσεων αμέσως μετά την εκκίνηση.
“Για να δικαιολογήσουμε λίγο τον Όσκαρ, νομίζω ότι απλώς ακολούθησε έναν άλλο οδηγό που επίσης φρέναρε πολύ αργά”, είπε ο Ντέιβιντσον. “Κρίνεις την απόσταση από το προπορευόμενο μονοθέσιο και πιστεύω ότι αυτό τον παγίδευσε εδώ, γι’ αυτό και τελικά κατέληξε στις μπαριέρες.
Νομίζω ότι αν το μονοθέσιο μπροστά του, ο Χούλκενμπεργκ, είχε φρενάρει λίγο πιο ομαλά, φυσιολογικά θα ανάγκαζε και τον Όσκαρ να φρενάρει νωρίτερα. Αλλά, στην πραγματικότητα, μάλλον ψάχνω να του βρω δικαιολογίες.
Με το επίπεδο που έχει ως οδηγός, όντας επικεφαλής του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όσο δύσκολο κι αν είναι, δεν θα έπρεπε να περιμένουμε λάθη σαν κι αυτό από κάποιον οδηγό τέτοιου βεληνεκούς. Πολύ απογοητευτικό Σαββατοκύριακο”, κατέληξε ο Βρετανός.
Από την πλευρά του, ο διευθυνής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, υποστήριξε ότι -στα χρόνια του ως μηχανικός της Ferrari- έχει δει πολλούς από τους σπουδαιότερους οδηγούς της Ιστορίας, όπως ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο Κίμι Ράικονεν και ο Φερνάντο Αλόνσο, να έχουν τόσο κακές μέρες.
“Έχω δουλέψει με πολυπρωταθλητές οδηγούς και μέσα σε μια σεζόν, κάθε σεζόν, ακόμη και στις πιο κυρίαρχες, ακόμη και με έναν από τους κορυφαίους οδηγούς στην Ιστορία της Formula 1 όπως ο Μίκαελ Σουμάχερ, έχω δει να συμβαίνουν γεγονότα σαν κι αυτό” είπε ο Ιταλός.
“Αυτό που κρατάς περισσότερο είναι το μάθημα, γιατί για κάποιους λόγους τα πράγματα γίνονται δύσκολα – και μόλις υποτιμήσεις τη διαθέσιμη πρόσφυση, η τιμωρία είναι σκληρή.
Οπότε μιλάμε για ένα μεμονωμένο περιστατικό, για τον οδηγό που πιθανότατα έχει υπάρξει ο πιο σταθερός φέτος. Ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο απλά δεν πήγαν τα πράγματα όπως ήθελες και τελικά έχεις απώλειες για να αναλύσεις.
Δεν είναι έκπληξη, ούτε εξαίρεση που θα πρέπει να μας ανησυχεί, γιατί κάτι τέτοιο έχει συμβεί σε όλους τους πρωταθλητές – ακόμη και σε εκείνους με το πιο άψογο ιστορικό”, συνέχισε ο Στέλλα.
Το μοναδικό άλλο λάθος του Πιάστρι φέτος συνέβη στον πρώτο αγώνα της σεζόν, στη Μελβούρνη της πατρίδας του, όταν γλίστρησε στη βροχή και βγήκε από την πίστα, πέφτοντας από την 2η στην 9η θέση. Κατά τα άλλα, έχει υπάρξει εντυπωσιακά σταθερός και αλάνθαστος φέτος, αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες με την παροιμιώδη του ψυχραιμία.
“Αυτά τα λάθη που είδαμε από την πλευρά του Όσκαρ είναι σίγουρα ασυνήθιστα” πρόσθεσε ο Στέλλα. “Πιστεύω ότι ο Όσκαρ υπήρξε ο πιο σταθερός οδηγός της σεζόν του 2025 μέχρι στιγμής και, από ό,τι έχω δει, ακόμη και με πολυπρωταθλητές οδηγούς, υπάρχουν Σαββατοκύριακα που μόνο μαθαίνεις από τα λάθη σου.
Νομίζω ότι ο Όσκαρ συγκεντρώθηκε σε ορισμένες ευκαιρίες να μάθει πράγματα αυτό το Σαββατοκύριακο, παρά τη θέλησή του. Η εκκίνηση, νομίζω, χάλασε απλώς από υπερβολική ανυπομονησία. Είμαι βέβαιος ότι αυτό το είδαμε τώρα και δεν θα το ξαναδούμε.
Όσον αφορά το μπλοκάρισμα, παρόμοιο με του Σαββάτου, απλώς υποτίμησε το επίπεδο της διαθέσιμης πρόσφυσης. Ίσως αυτό να επιδεινώθηκε με την κακή εκκίνηση. Δεν το ξέρουμε ακόμη, ή δεν έχει πραγματικά σημασία.
Αλλά πιστεύω ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Όσκαρ είναι το πόσο γρήγορα μαθαίνει, το πόσο γρήγορα βελτιώνεται και το πώς μπορεί να επιστρέψει πιο δυνατός.
Γι’ αυτό και είχε τόση επιτυχία σε κάθε κατηγορία [πρωταθλητής F2 και F3], και πιστεύω ότι αυτό ακριβώς θα συμβεί και στην καριέρα του στη Formula 1, κάτι που θα δούμε στη συνέχεια της σεζόν”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.
Ο Λάντο Νόρις δεν μπόρεσε, πάντως, να εκεταλλευτεί την εγκατάλειψη του Πιάστρι στο Μπακού για τη μάχη του τίτλου: ο Ολλανδός, τερματίζοντας μόλις στην 7η θέση, μείωσε μόνο κατά 6 βαθμούς την υστέρησή του από τον Αυστραλό (από τους 31 στους 26), ενώ με τη δεύτερη διαδοχική του νίκη παράλληλα ο Φερστάπεν μείωσε στους 69 βαθμούς από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Πιάστρι, κι ενώ απομένουν 7 αγώνες για το τέλος της σεζόν.
Πηγή: Sport24.gr