Αρχικά, ήταν ο ίδιος ο πατέρας του τετράκις πρωταθλητή, Γιος Φερστάπεν, εκείνος που έριξε “λάδι στη φωτιά” δηλώνοντας πως “φέτος συζητήσαμε [το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη Red Bull] πιο ζωηρά από ό,τι τις προηγούμενες σεζόν. Μιλάμε για τη Ferrari, τη Mercedes και τη Red Bull.
Αυτό είναι κάτι λογικό. Ο Μαξ και εγώ συζητούμε όλες τις πιθανές επιλογές, που είναι οι τρεις κορυφαίες ομάδες -εξαιρουμένης της McLaren- που θα μπορούσαν να τον υποδεχθούν” είπε ο Γιος Φερστάπεν, πρώην οδηγός της F1, στο περιθώριο του φετινού Ολλανδικού GP.
Η δεύτερη ένδειξη για την προσθήκη της Scuderia στις ομάδες που θα ενδιαφερόντουσαν για τον 27χρονο ήρθε από τον Τζιανκάρλο Μινάρντι, ιδρυτή της ομώνυμης ομάδας (που εν συνεχεία αγοράστηκε από τη Red Bull και μετονομάστηκε σε Toro Rosso / Alpha Tauri / Racing Bulls).
“Πιστεύω ότι η Ferrari όντως κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση”, δήλωσε ο Μινάρντι. “Μετά υπάρχουν και τα δικά του λόγια, όταν είπε ότι θα πήγαινε μόνο εκεί όπου μπορεί να κερδίσει, κάτι που αποτελεί αρνητικό μήνυμα.
Αυτούς τους μήνες υπήρξαν πολλές συζητήσεις, κρυφές διαπραγματεύσεις, χωρίς όμως να υπάρξει αποτέλεσμα. Λέω ότι όλα είναι πιθανά. Πιστεύω πως η Ferrari προσπαθεί, άλλωστε είδαμε και το ατυχές σχόλιο του Τότο Βολφ προς τους οδηγούς του στο τέλος του αγώνα στη Μόντσα, ενώ και πάλι αποθέωσε τον Φερστάπεν.
Από όσο γνωρίζω, του ήρθε εντολή από πάνω να σταματήσει τις διαπραγματεύσεις μαζί του. Κάθε ομάδα θα ήθελε τον καλύτερο οδηγό και αυτή τη στιγμή, ανεξάρτητα από την αξία του μονοθεσίου, αυτός ο οδηγός είναι ο Φερστάπεν”, κατέληξε ο Ιταλός.
Ο ίδιος ο Μαξ ρωτήθηκε για το θέμα στο Αζερμπαϊτζάν, και η απάντησή του ήταν λίγο ως πολύ αναμενόμενη: άφησε να εννοηθεί πως αν η Ferrari αποδειχθεί ανταγωνιστική του 2026, στο ξεκίνημα του νέου, πενταετούς πλαισίου τεχνικών κανονισμών και με τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος, τότε θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο να φορέσει το cavallino.
Ο Ολλανδός αναγνώρισε ότι το να είσαι οδηγός της Ferrari έχει τεράστια συναισθηματική αξία, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν αγωνιζόταν με τη Scuderia μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο.
“Νομίζω πως η Ferrari είναι είναι ένα τεράστιο έμβλημα”, είπε. “Όλοι οι οδηγοί το σκέφτονται, φαντάζονται τον εαυτό τους εκεί, ‘θα ήθελα να οδηγήσω για τη Ferrari’. Αλλά νομίζω ότι εκεί βρίσκεται και το λάθος, να πας απλά για να οδηγήσεις για τη Ferrari.
Αν ποτέ θελήσω να πάω εκεί, δεν θα πάω απλά για να οδηγήσω για τη Ferrari, θα πάω επειδή θα βλέπω την ευκαιρία να κερδίσω. Και αν κερδίζεις με τη Ferrari, τότε είναι ακόμα καλύτερο.
Εκεί είναι που δεν πρέπει να αφήνεις τον εαυτό σου να καθοδηγείται μόνο από το συναίσθημα και το πάθος μιας μάρκας – πρέπει να πηγαίνεις εκεί επειδή νιώθεις ότι είναι το σωστό μέρος για σένα”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Κατά συνέπεια, η Ferrari θα πρέπει να φανεί ανταγωνιστική το 2026, με τα ολοκαίνουρια μονοθέσια της F1, για να έχει ελπίδες να προσελκύσει τον Μαξ Φερστάπεν. Αλλά, και πάλι, εγείρεται το ερώτημα ποια θα είναι η θέση και ο ρόλος του Σαρλ Λεκλέρ σε μια πιθανή συνύπαρξη με τον Φερστάπεν στο Μαρανέλο.
Υπάρχει και κάτι ακόμα, άλλωστε: οι οδηγοί δεν είναι το πρόβλημα στο Μαρανέλο. Η Scuderia βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά από σημαντικές αποχωρήσεις μηχανικών, όπως του τεχνικού “εγκεφάλου” του τμήματος κινητήρων Ραλφ Τσίμερμαν πρόσφατα, ενώ οι νέες προσθήκες δεν δείχνουν να έχουν το ίδιο βάρος.
Η πραγματική πρόκληση είναι η αναδιάρθρωση της δομής της ομάδας και η επιστροφή της Ferrari στην κορυφή με την ευκαιρία της αλλαγής των κανονισμών του 2026. Ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, γνωρίζει πολύ καλά αυτή την ευθύνη και αντιλαμβάνεται ότι θα είναι καθοριστικής σημασίας η οικοδόμηση μιας ισχυρής τεχνικής βάσης, ώστε η ομάδα να γίνει πραγματικά ανταγωνιστική ξανά – πριν ασχοληθεί με τους οδηγούς της Scuderia για το 2027.
Πηγή: sport24.gr