Μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνο εσωτερικού «πολέμου ισχύος» για τον έλεγχο της RBR, ο Φερστάπεν, ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ και ο σύμβουλος της Red Bull Αυστρίας Χέλμουτ Μάρκο είναι οι μόνοι από τα κορυφαία μέλη του Μίλτον Κινς που απέμειναν να θυμίζουν την εμβληματική χρονιά του 2023, που η ομάδα κέρδισε 21 από τα 22 GP της σεζόν.
Έκτοτε, από τότε που το εσωτερικό θέμα της ομάδας πήρε διαστάσεις -από το Φεβρουάριο του 2024- αποχώρησαν, μεταξύ άλλων, ο θρυλικός σχεδιαστής Άντριαν Νιούι (για την Aston Martin), ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλι (για τη Sauber), νωρίτερα ο τεχνικός «εγκέφαλος» Μπομπ Μάρσαλ (για τη McLaren) και τέλος τον Ιούλιο ακόμα και ο ιδρυτικός διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ.
Υπό την ηγεσία του Λοράν Μεκίς, πλέον, και με την συνέχεια του Βασέ στο τεχνικό τμήμα, η RBR καλείται να ανασυγκροτηθεί – ενώ παράλληλα το νεοτευκτό εργοστάσιο κινητήρας στο Μίλτον Κινς ετοιμάζει την πρώτη μονάδα ισχύος στην Ιστορία της ομάδας, για το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών του 2026.
«Η ομάδα πέρασε από το να κατακτά πρωταθλήματα πριν έρθω εγώ, σε μια περίοδο αναδόμησης όταν έφτασα, και μετά πιάσαμε την κορυφή ξανά κερδίζοντας τίτλους», εξήγησε ο Φερστάπεν σε συνέντευξη που χαραχώρησε στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1, f1.com – λίγες μέρες μετά την επίσημη επιβεβαιώση από τον ίδιο ότι δεν πρόκειται να αφήσει την ομάδα το 2026.
«Τώρα νιώθω ότι είμαστε ξανά σε μια μικρή φάση ανασυγκρότησης. Παραμένουμε φυσικά μια πολύ δυνατή ομάδα, αλλά πιστεύω ότι για να κάνουμε ξανά το βήμα μπροστά, χρειάζεται μια ελαφριά αναδιάρθρωση, να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τι συμβαίνει.
Αυτό φυσικά παίρνει χρόνο, ελπίζω όχι πολύ. Αυτό είναι και το DNA της ομάδας, να επιστρέφει από τις δυσκολίες. Οπότε δεν ανησυχώ ιδιαίτερα», πρόσθεσε ο πρωταθλητής των τεσσάτων τελευταίων ετών.
Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει 187 από τους 194 βαθμούς της Red Bull τη φετινή σεζόν, και βρίσκεται τρίτος στο πρωτάθλημα οδηγών. Όμως, απέχοντας 97 βαθμούς από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι, και δεδομένης της ελλιπούς ανταγωνιστικότητας της RB21 σε σχέση με τη McLaren MCL39, οι ελπίδες για τον πέμπτο του συνεχόμενο τίτλο μοιάζουν μηδαμινές.
«Πρέπει απλώς να δεχτείς πού βρίσκεσαι», συνέχισε ο 27χρονος. «Ναι, δεν είμαστε οι ταχύτεροι αυτή τη στιγμή, αλλά δεν είμαστε ούτε οι πιο αργοί. Πάντα θέλουμε να είμαστε καλύτεροι, το ίδιο συνέβαινε και όταν κερδίζαμε.
Τώρα που δεν κερδίζουμε τόσο πολύ, προσπαθούμε να καταλάβουμε καλύτερα το μονοθέσιο, πού μπορούμε να βρούμε χρόνο, γιατί φυσικά του χρόνου αλλάζουν οι κανονισμοί. Αλλά και φέτος έχουμε πολλά να μάθουμε».
Ο Φερστάπεν -μετά από 4 τίτλους και 65 νίκες- δείχνει πλέον πιο ώριμος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η δίψα του για νίκες παραμένει ίδια, αλλά η εμπειρία τού επιτρέπει να αντιμετωπίζει πιο ψύχραιμα αυτή την περίοδο αγωνιστικής κάμψης της ομάδας. «Είχα πολλά χρόνια χωρίς ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αυτό είναι η Formula 1 και το ξέρεις. Δεν είναι κάτι δύσκολο να το διαχειριστείς», είπε σχετικά.
Το GP Ουγγαρίας ήταν το 200ό του Μαξ με τη Red Bull. «Είναι σαν δεύτερη οικογένεια. Έχουμε πετύχει τόσα πολλά μαζί, από πρωταθλήματα μέχρι μοναδικές στιγμές. Δεν είχα καταλάβει καν ότι ήταν το 200ό μου GP με την ομάδα. Περνάει τόσο γρήγορα ο χρόνος», κατέληξε.