Από το GP Καναδά του Ιουνίου και μετά, η McLaren εισήγαγε στην MCL39 του Λάντο Νόρις μια νέα εμπρός ανάρτηση – την οποία, ωστόσο, ο Όσκαρ Πιάστρι επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει. Είναι, αυτή, η αιτία της πρόσφατης αγωνιστικής ανόδου του Βρετανού;
Ο Νόρις έκλεισε το πρώτο μισό της σεζόν με δύο διαδοχικές νίκες, στην Αυστρία και στη Βρετανία, που τον έφεραν στους μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος και ομόλογό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι.
Ο Πιάστρι ξεκίνησε τη φετινή σεζόν της Formula 1 με 4 νίκες στους 6 πρώτους αγώνες, γεγονός που τον τοποθέτησε στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Νόρις, από την άλλη, φαινόταν συχνά να πασχίζει από συνεχιζόμενα προβλήματα της αίσθησης του εμπρός μέρους της McLaren MCL39.
Ωστόσο, πολλοί απέδωσαν την βελτίωση της απόδοσης του Λάντο τον τελευταιο ενάμισι μήνα -όπου κέρδισε 3 νίκες στα 5 τελευταία GP- στη νέα εμπρός ανάρτηση που εισήγαγε η McLaren στην MCL39 στο GP Καναδά του Ιουνίου – υποπτευόμενοι ότι η νέα ανάρτηση βελτίωσε πολύ την προβληματική αίσθηση που είχε ο Βρετανός από το μονοθέσιο.
Ωστόσο, ο ίδιος ο Νόρις διέψευσε ότι αυτή η τεχνική αλλαγή είχε πολύ μεγάλη επίδραση στη βελτίωση των αποτελεσμάτων του, λέγοντας πως «ο κόσμος πιθανότατα μιλάει για αυτό περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Αυτή είναι μόνο η ειλικρινής άποψή μου».
Και συνέχισε: «Μπορεί να με βοηθάει, κι όταν λέω να με βοηθάει εννοώ για εκατοστά ή για χιλιοστά [του δευτερολέπτου], δεν ξέρω. Είναι αδύνατον να το προσδιορίσουμε με αριθμούς.
Είναι κάτι που η ομάδα πίστεψε ότι θα μπορούσε να μου δώσει καλύτερη αίσθηση και απλά εγώ ακολουθώ, με την πίστη μου στην ομάδα και σε κάτι που εκείνη πιστεύει ότι μπορεί να με βοηθήσει. Τίποτα δεν είναι εγγυημένο, αλλά θα μπορούσε εν δυνάμει να βοηθήσει.
“Ναι, κέρδισα δύο αγώνες έκτοτε. Ήμουν πολύ γρήγορος στον Καναδά, αν και δεν θα πω ότι οφείλεται σε αυτό, προφανώς. Θα ήθελα να αποδώσω μεγαλύτερο μερίδιο στη δική μου σκληρή δουλειά, στη δουλειά που κάνω μακριά από την πίστα, με την ομάδα, με πολλούς ανθρώπους που έχω γύρω μου. Το αποδίδω πολύ περισσότερο σε αυτό παρά σε ορισμένες τροποποιήσεις της ανάρτηση.
Ελπίζω κάποια μέρα να έχουμε την ευκαιρία να συγκρίνουμε [τις δύο αναρτήσεις] με μια απευθείας αντιπαραβολή τους σε δοκιμές και ίσως τότε να αποκτήσω μια πιο ξεκάθαρη αίσθηση – ίσως και όχι.
Στους τελευταίους αγώνες η αίσθησή μου ήταν καλή, αλλά νομίζω ότι αυτό προέρχεται περισσότερο από τη δουλειά που έχω κάνει προσωπικά για να τη βελτιώσω, παρά από κάποιες θεαματικές βελτιώσεις στο μονοθέσιο.
Φυσικά, έχουμε βελτιώσει το μονοθέσιο. Είχαμε αναβαθμίσεις το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, και αυτό βοηθά. Κερδίσαμε με 30 δευτερόλεπτα, κερδίσαμε με 20 δευτερόλεπτα στην Αυστρία – άρα το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Θα ήθελα να πω ότι οφείλεται περισσότερο στη σκληρή δουλειά μου παρά σε αυτό, αλλά προφανώς είναι συνδυασμός και των δύο», κατέληξε.
Ο ισχυρισμός του Νόρις ενισχύεται από το γεγονός ότι κυριάρχησε στο Μονακό: σε έναν αγώνα όπου συμμετείχε με την παλιά ανάρτηση, και όπου η ακρίβεια της αίσθησης του εμπρός μέρους (καθώς οι μπαριέρες παραμονεύουν για την οποιαδήποτε τάση υποστροφής) είναι πολύ κρίσιμη.
Ο Πιάστρι, από την πλευρά του, επέλεξε να μην τοποθετήσει στη δική του MCL39 τη νέα ανάρτηση -σε μια σπάνια τεχνική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο οδηγών της ίδιας ομάδας- καθώς όλα εξακολουθούν να δουλεύουν καλά για εκείνον.
«Δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, ούτε μία φορά», είπε ο Αυστραλός. «Αυτό που πιστεύω εγσώ είναι ότι δεν πρόκειται για μία αναβάθμιση, αλλά απλώς για κάτι που είναι διαφορετικό και δυνητικά θα μπορούσε να κάνει κάποια πράγματα καλύτερα.
Από την άλλη, κάνει κάποια άλλα πράγματα λίγο χειρότερα, οπότε αν έφερνε μόνο κέρδη θα την έβαζα και εγώ στο αυτοκίνητο χωρίς να ρωτάω πολλά.
Όμως εγώ δεν πάσχιζα με αυτή τη συγκεκριμένη αίσθηση [του εμπρός μέρους], η χρονιά μου κυλάει αρκετά καλά. Προτιμώ να κρατήσω το αυτοκίνητο πιο αναλλοίωτο και να έχω να ανησυχώ μόνο για το πώς θα παίρνουμε το μέγιστο από τις ρυθμίσεις του και από άλλες αναβαθμίσεις, παρά για την αλλαγή της ανάρτησής του», κατέληξε ο Όσκαρ Πιάστρι.
Βεβαίως, ο 24χρονος δικαιώνεται για τα λεγόμενά του, όπως φυσικά και για την επιλογή του, από το γεγονός ότι είχε το πάνω χέρι στον αγώνα του Σίλβερστοουν από τον Νόρις - και πιθανότατα θα κέρδιζε, αν δεν δεχόταν την ποινή 10’’ για τις ενέργειές του πίσω από το όχημα ασφαλείας.
Ό,τι και να επιλέγουν, πάντως, για τις δικές τους οδηγικές ανάγκες οι δύο οδηγοί της McLaren, πάντως, η MCL39 παραμένει ένα μονοθέσιο που συνθλίβει τον ανταγωνισμό – μετατρέποντας τη φετινή μάχη του τίτλου των κατασκευαστών σε μια από τις πιο επιβλητικές της ιστορίας.
Αν οι άλλες ομάδας γνώριζαν τι είναι αυτό που κάνει τόσο ανώτερη τη McLaren MCL39 φέτος, τότε «δεν θα είχαμε πέσει τόσο πίσω τους», είπε ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.
«Δεν ξέρουμε ακριβώς για πιο λόγο. Δείχνουν να είναι πολύ καλοί στη διαχείριση των ελαστικών. Δείχνουν πολύ καλοί στους ζεστούς αγώνες. Ξεκάθαρα, οι αναβαθμίσεις τους αποδίδουν όπως περιμένουν.
Πιστεύω πως όταν βρίσκεις τον εαυτό σου στο σωστό μονοπάτι αυτής της διαδρομής εξέλιξης του αυτοκινήτου, τότε οι επιβραβεύσεις είναι ατελείωτες – και ξεκάθαρα έχουν βρει το σωστό μονοπάτι», κατέληξε ο Ράσελ.