Φήμες-«φωτιά»: Έδιωξαν τον Χόρνερ για να κρατήσουν τον Φερστάπεν

Στον μαγικό και σκοτεινό κόσμο της Formula 1, τα πράγματα σπανίως είναι όπως φαίνονται.

Όταν το pit board γράφει «box now», κανείς δεν ξέρει αν πρόκειται για στρατηγική αλλαγή ή για μια καλοσχεδιασμένη εγκατάλειψη. Έτσι και με την αποπομπή του Κρίστιαν Χόρνερ από την κορυφή της Red Bull Racing: τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο, αλλά η μυρωδιά από... καύσιμο πλημμυρίζει το paddock.

Είκοσι χρόνια στην κεφαλή της ομάδας, 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών, 8 τίτλοι οδηγών. Ο Χόρνερ δεν ήταν άλλος ένας Team Principal, ήταν ο εγκέφαλος, ο πολιτικός νους, ο επικοινωνιακός μαέστρος της Red Bull. Κι όμως, απομακρύνθηκε μέσα σε 48 ώρες χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς... safety car. Κάποιοι λένε πως ήταν θέμα εσωτερικής φθοράς. Οι καχύποπτοι όμως μιλούν για… Max Factor.

Όλο και περισσότερες πηγές, από τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ μέχρι το ESPN και το Sky, συγκλίνουν σε μία βασική θεωρία: η αποπομπή του ήταν ο τρόπος της Red Bull να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του Μαξ Φερστάπεν και να τον κρατήσει στο γκαράζ της. Όχι επειδή είναι το παρόν της ομάδας, αλλά επειδή είναι και το... μοναδικό της μέλλον.

Ο πατέρας του Μαξ, Γιος Φερστάπεν, ο μάνατζερ Ρέιμοντ Βερμιούλεν και όλο το στρατόπεδο του Ολλανδού ασκούν πιέσεις εδώ και μήνες, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες. Με τη Mercedes να καραδοκεί και την Audi να προετοιμάζει μπάσιμο από το 2026, οι ρήτρες στο συμβόλαιο του παγκόσμιου πρωταθλητή έγιναν ξαφνικά πιο επικίνδυνες από βρεγμένη πίστα στη Suzuka.

 Ηρθε η ηρεμία; Όχι ακόμα…

Η Red Bull ανακοίνωσε τον Λορέν Μεκίς ως διάδοχο. Ωστόσο, το ρίσκο παραμένει: χωρίς τον Χόρνερ, που ήξερε να ισορροπεί ανάμεσα στον Χέλμουτ Μάρκο, τις πολιτικές των ιδιοκτητών και τα «εγώ» των οδηγών, το μονοθέσιο της ομάδας μοιάζει να έχει χάσει τον δικό του σταθεροποιητή.

Και κυρίως, ο Μαξ δεν έχει ακόμα δεσμευτεί ανοιχτά για την παραμονή του μετά το 2025. Αν τα πράγματα, μάλιστα, δεν ισιώσουν, μπορεί να δούμε το μεγαλύτερο undercut στην ιστορία του σπορ.

Το paddock, ως γνωστόν, έχει τη δική του διάλεκτο και οι ψίθυροι στο hospitality lounge είναι πιο δυνατοί απ’ ό,τι ακούγονται στις επίσημες συνεντεύξεις Tύπου. Στα forums, στα social και στα paddock passes κυκλοφορεί ξεκάθαρα το εξής: «Έδιωξαν τον Χόρνερ για να σώσουν τον Μαξ».

Το ερώτημα δεν είναι, αν το έκαναν. Είναι αν άξιζε. Γιατί όταν θυσιάζεις τον άνθρωπο που έχτισε την ομάδα για να κρατήσεις τον σταρ, το μονοθέσιο μπορεί να επιταχύνει, αλλά αν χαλάσει το set-up των σχέσεων, τότε ούτε το καλύτερο power unit σε σώζει.

Αν αυτή η ιστορία ήταν αγώνας, τότε μόλις μπήκαμε στον τελευταίο γύρο με όλα τα φώτα αναμμένα και τις στρατηγικές να αλλάζουν στον αέρα. Η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει για τον Φερστάπεν, αλλά η F1 δεν είναι μόνο πίστα. Είναι και πολιτική, ισορροπίες, εγωισμοί. Το αν θα δικαιωθεί το ρίσκο, θα φανεί. Αλλά αν ο Mαξ βγει τελικά από την πόρτα, το ερώτημα δεν θα είναι «γιατί έφυγε». Θα είναι: «γιατί τον κρατήσαμε με τέτοιο κόστος;».

Ροη ειδησεων
Κλεισιμο