Η Ferrari “είναι το δυσκολότερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει στη βροχή”

Ο Λιούις Χάμιλτον έφτασε πολύ κοντά στο πρώτο του βάθρο με τη Ferrari στο χθεσινό GP Βρετανίας, εξήγησε ότι η SF-25 ήταν ιδιαίτερα ασταθής στις βροχερές συνθήκες και ζήτησε έκτακτη συνάντηση στο Μαρανέλο – όμως δήλωσε και αρκετά χαρούμενος διότι η Scuderia έδειξε στο Σίλβερστοουν ότι “συνεχίζει να μεγαλώνει” ως ομάδα.

Μετά από 13 διαδοχικές θέσεις στο βάθρο στο GP την πατρίδας του, ο Λιούις Χάμιλτον δεν συνέχισε το σερί του στο χθεσινό αγώνα της Βρετανίας, με μια Ferrari η οποία στη βροχή -όπως είπε μετά το τέλος- του έδινε την αίσθηση ότι “έκανε σλάλομ σε κάθε στροφή”.

Στην πρώτη του εμφάνιση εμπρός στους συμπατριώτες του με τα κόκκινα της Ferrari, ο επτάκις πρωταθλητής εκκίνησε από την 5η θέση – που έγινε 4η μετά την είσοδο του Τζορτζ Ράσελ της Mercedes στα πιτς στο τέλος του γύρου σχηματισμού, που αποφάσισε -λανθασμένα, όπως και ο Σαρλ Λεκλέρ- να περάσει άμεσα στα σλικς καθώς η πίστα του Σίλβερστοουν στέγνωνε.

Ο ατυχής χρονισμός του Χάμιλτον για το πρώτο του πιτ-στοπ του κόστισε αρκετές θέσεις, αλλά με μία εντυπωσιακή αντεπίθεση στο δεύτερο μισό του αγώνα πέρασε τον Ράσελ, τον Πιέρ Γκασλί της Alpine, τη Haas του Εστεμπάν Οκόν και έπειτα την Aston Martin του Λανς Στρολ.

Όμως, δεν ήταν σε θέση να φτάσει και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, που του στέρησε το 14ό του βάθρο ανεβαίνοντας, ο Γερμανός, για πρώτη φορά στο βάθρο της F1 στο 239ό του GP.

Ο λόγος που ο Βρετανός της Ferrari δεν έφτασε του Χούλκενμπεργκ ήταν ένα γλίστρημα, που τον έστειλε εκτός πίστας και του κόστισε αρκετά δευτερόλεπτα, καθώς πέρασε λίγο νωρίτερα από τους άλλους πρωτοπόρους στα σλικς στο δεύτερο πιτ-στοπ του.

Ήταν ένα άδοξο τέλος για ένα τριήμερο του Λιούις που ξεκίνησε με πολλές υποσχέσεις από τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς η Ferrari SF-25 έδειξε για δεύτερο διαδοχικό αγώνα να αποδίδει πολύ καλύτερα με τη μεγάλη αεροδυναμική αναβάθμιση που εισήγαγε η Scuderia στον προηγούμενο αγώνα, της Αυστρίας.

“Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, όχι σπουδαίος από την πλευρά μου. Έκανα το καλύτερο που μπορούσα” είπε μετά το τέλος ο 40χρονος.

“Ήταν το πιο δύσκολο μονοθέσιο που έχω οδηγήσει εδώ, σ’ αυτές τις συνθήκες. Πάλευα να κρατηθώ κοντά. Τα ελαστικά έχασαν την απόδοσή τους απότομα. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτα δύσκολο να οδηγηθεί.

Νομίζω ότι στο τέλος έμαθα πολλά. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορούμε να πάρουμε από τη σημερινή ημέρα – ήταν μόλις η δεύτερη φορά που οδηγώ αυτό το μονοθέσιο σε βροχερές συνθήκες, και δεν μπορώ καν να σας περιγράψω πόσο δύσκολο είναι.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που του αρέσουν αυτές οι συνθήκες. Αλλά, όπως είπα, αντλήσαμε πολύτιμα δεδομένα σήμερα και μάλλον θα καθίσω να μιλήσω με τους ανθρώπους που σχεδιάζουν το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, γιατί υπάρχουν στοιχεία από αυτό το μονοθέσιο που δεν πρέπει με τίποτα να περάσουν στο επόμενο”, πρόσθεσε ο Χάμιλτον.

Αν και οι συνθήκες της πίστας βελτιώθηκαν και στέγνωσαν προς το τέλος του αγώνα, ο Χάμιλτον δήλωσε πως η συμπεριφορά του μονοθεσίου του δεν έγινε πολύ πιο προβλέψιμη. “Όχι ιδιαίτερα”, απάντησε, “λίγο καλύτερα – όταν ήταν εντελώς στεγνή στο τέλος, προφανώς είχες πολύ περισσότερη πρόσφυση.

Αλλά ακόμη κι έτσι, είδατε ότι βγήκα εκτός πίστας, πήγα να χάσω το μονοθέσιο πολλές φορές στη στροφή 11. Έκανα αρκετά λάθη σήμερα.

Δεν έχουμε καθόλου σταθερότητα: κάθε στροφή μοιάζει με σλάλομ, το μονοθέσιο δεν μένει ποτέ ακλόνητο. Θέλουμε να είναι πιο σταθερό, ειδικά στις αργές στροφές, όπου γίνεται εξαιρετικά δύσκολο να το στρίψεις σωστά.

Είναι περίπλοκο να βρεις τη σωστή ισορροπία. Προσπαθούμε να ρυθμίσουμε πράγματα με τα εργαλεία που έχουμε στο κόκπιτ, αλλά όλα είναι πολύ ευαίσθητα και δύσκολο να τα φέρεις στο ιδανικό σημείο.

Ακόμα και από στρατηγικής πλευράς, χάσαμε αρκετές θέσεις -τρεις ή τέσσερις- και αυτό έκανε τον αγώνα ακόμη πιο δύσκολο. Παρ’ όλα αυτά, καταφέραμε να πάρουμε κάποιους καλούς βαθμούς και να ανακάμψουμε κάπως, οπότε προχωράμε με θετική διάθεση”, συμπλήρωσε.

Ντεμπούτο στην Αυστρία για το πρώτο βήμα ανάκαμψης της Ferrari -Χάμιλτον: “Ελπίζω να αποδώσει”

Παρά την απογοήτευση, ο Λιούις Χάμιλτον φάνηκε αισιόδοξος για το δεύτερο μισό του φετινού πρωταθλήματος: “Αν πρέπει να κρατήσω κάτι θετικό, θα πω οι δοκιμές: σε στεγνές συνθήκες ήμουν πολύ πιο ικανοποιημένος με την κατεύθυνση που πήρε το μονοθέσιο.

Ήμασταν δυνατοί στις κατατακτήριες και ένιωσα αρκετά άνετα με τις ρυθμίσεις που επιλέξαμε, παρότι μπορεί να μην ήταν οι ιδανικές για τον μεταβαλλόμενο καιρό. Ακόμα και σε έναν τόσο περίπλοκο αγώνα, υπάρχουν χρήσιμα συμπεράσματα.

Νομίζω πως τώρα έχω πιο ξεκάθαρη εικόνα για το τι πρέπει να εξηγήσω στην ομάδα ώστε να βοηθήσω στην εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς.

Το φετινό είναι πραγματικά πολύ δύσκολο στην οδήγηση, ειδικά σε συνθήκες σαν κι αυτές. Ξέρω ότι είναι δύσκολα για όλους, αλλά για εμάς αυτή τη φορά ήταν ακόμα πιο σκληρό.

Δεν ήταν το αποτέλεσμα που ελπίζαμε σήμερα, αλλά συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε ως ομάδα και εγώ αρχίζω να συντονίζομαι περισσότερο με το μονοθέσιο.

Η τρίτη θέση έμοιαζε να είναι εντός εμβέλειας κάποιες στιγμές, αλλά αξίζουν συγχαρητήρια στον Νίκο για το πρώτο του βάθρο – έκανε έναν πολύ δυνατό αγώνα”, κατέληξε ο Λιούις Χάμιλτον.

Πηγή: sport24.gr

Ροη ειδησεων
Κλεισιμο