Ο όγδοος αγώνας της Formula 1 στο 2025 είναι το Grand Prix Μονακό, το τριήμερο 23-25 Μαΐου.
Οι στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου θα υποδεχθούν τα 20 θηρία του παγκοσμίου πρωταθλήματος απόδοσης 1.000 ίππων, με τον αγώνα να αναμένεται με αγωνία.
Ενόψει του φετινού Grand Prix, έχουν γίνει ορισμένες πολύ σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθεί ο αγώνας της Κυριακής
Ο νέος κανόνας αλλάζει τα πάντα
Στο φετινό Grand Prix Μονακό οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν δύο στάσεις στα pits για αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια των 78 γύρων. Αυτό σημαίνει πως οι στρατηγικές θα ποικίλουν και ο αγώνας θα είναι πολύ πιο απρόβλεπτος σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Το κύριο παράπονο από το GP Μονακό ήταν τις τελευταίες σεζόν η έλλειψη θεάματος και προσπερασμάτων. Με τα μονοθέσια να μεγαλώνουν συνεχώς σε μέγεθος και τα ελαστικά να έχουν τεράστιες αντοχές, η Formula 1 μαζί με τις ομάδες και την FIA έλαβαν δράση και πέρασαν αυτό το μέτρο ώστε να αυξηθεί το θέαμα, έστω και τεχνητά.
Σπαζοκεφαλιά για ομάδες και οδηγούς
Η Pirelli θα έχει στο Μονακό τις C6, C5 και C4 γόμες ελαστικών, τις πιο μαλακές της γκάμας της. Η C6 γόμα, η οποία θα είναι η μαλακή έκανε το ντεμπούτο της στον αγώνα της Ίμολα, με τις ομάδες και τους οδηγούς να δυσκολεύονται να την αξιοποιήσουν στο μέγιστο.
Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της Pirelli, η C6 γόμα μπορεί να βγάλει 28 γύρους στο Μονακό, η C5 γόμα 50,4 γύρους στο Μονακό και η C4 γόμα 64,5 γύρους στο Μονακό.
Η φθορά των ελαστικών και η θέση στην πίστα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στον επερχόμενο αγώνα. Σε περίπτωση που το Αυτοκίνητο Ασφαλείας κάνει την εμφάνισή του, μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες και να δούμε το pit-lane να γεμίζει με μονοθέσια. Οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για κάθε ενδεχόμενο, ώστε να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές.
Τελευταία φορά που είχαμε υποχρεωτικά δύο pit-stop ήταν στο GP Κατάρ του 2023. Τότε, είχε τεθεί ανώτατο όριο χρήσης των ελαστικών για λόγους ασφαλείας.